Сторінка майбутнього першокласника

Поради батькам майбутніх першокласників

1. Радійте Вашій дитині!

2. Розмовляйте з дитиною спокійним голосом. Для дитини Ви — зразок мовлення, адже вона вчиться мови, наслідуючи, слухаючи, спостерігаючи. Ваша дитина буде говорити так, як Ви. Малюк успішніше засвоює мову тоді, коли дорослі слухають його, спілкуються, розмовляють. Виявляйте готовність слухати. Якщо роль слухача Вас втомлює, якщо Ви поспішаєте, не забувайте: терпіння, виявлене в дошкільний період, суттєво полегшить ваші проблеми в майбутньому.

3. Щодня читайте дитині. Розучуйте скоромовки, чистомовки.

4. Приділяйте дитині якомога більше часу. Саме в дошкільні роки закладаються основи впевненості в собі та успішного спілкування поза сім'єю. Від рівня раннього мовленнєвого розвитку залежатиме подальший процес росту дитини в школі.

5. Не забувайте, що мова та мовлення краще розвиваються в атмосфері спокою, безпеки та любові.

6. У кожної дитини свій темперамент, свої потреби, інтереси. Поважайте її неповторність.

7. Розвивайте основні лінії дошкільного дитинства — вміння слухати, бачити, відчувати.

8. Допомагайте дитині розвивати дрібну моторику м'язів руки, аби їй було легше опановувати письмо. Для цього необхідно вчити малюка вирізати, малювати, зафарбовувати, будувати, складати невеликі за розміром деталі, зображення. Навчіть дитину зав’язувати та розв’язувати вузлики.

9. Забезпечуйте можливості та умови для повноцінної гри. Гра — це провідна діяльність дошкільника. «Чим краще дитина грається, тим краще вона підготовлена до навчання у школі».

10. Допомагайте дитині осягнути склад числа. Немає необхідності, щоб вона механічно лічила до 100 і більше. Нехай рахує до 10-20, але особливо важливо розуміти і знати, з яких чисел складається 5 , а з яких — 7 тощо. Це є основою понятійного мислення, розуміння основ математики, а не механічного запам’ятовування.

11. Працюйте над розвитком пам'яті малюка, його уваги, мислення. Для цього пропонується багато ігор, головоломок, задач у малюнках, лабіринтів тощо в різних періодичних та інших виданнях.

 

12. Запровадьте в сім'ї єдиний режим і дотримуйтеся його виконання (обов'язково всі члени родини).

13. Дитина повинна мати певне доручення і відповідати за його виконання.

14. Необхідною умовою емоційно-вольового розвитку малюка є спільність вимог до нього з боку всіх членів родини.

Рекомендації психолога для батьків першокласників

 

Підтримайте в дитині його прагнення стати школярем Ваша щира зацікавленість в його шкільних справах і турботах, серйозне відношення до його перших досягнень і можливих труднощів допоможуть першокласникові підтвердити значущість його нового становища.

 Обговоріть з дитиною ті правила і норми, з якими вона зустрінеться в школі. Поясніть їх необхідність.

 Ваша дитина прийшла в школу, щоб вчитися, у неї може щось не відразу виходити, це природно. Дитина має право на помилку.

 Складіть разом з дитиною розпорядок дня, стежте за його дотриманням. Не пропускайте труднощі, можливі у неї на початковому етапі оволодіння навчальними  навичками. Якщо у першокласника, наприклад, є логопедичні проблеми, намагайтеся впоратися з ними на першому році навчання.

Підтримаєте дитину в його бажанні добитися успіху. У кожній роботі обов'язково знайдіть, за що можна його похвалити.

 Пам'ятаєте, що похвала і емоційна підтримка («Молодець!», «Ти так добре впорався!») здатні помітно підвищити інтелектуальні досягнення дитини.

 Якщо вас щось непокоїть в поведінці дитини, його навчальних справах, не соромтеся звертатися за порадою і консультацією до вчителя або шкільного психолога.

 Зі вступом до школи в житті вашої дитини з'явиться людина більш авторитетна, ніж ви. Це – вчитель. Поважайте думку дитини про свого педагога.

 

Пам'ятка батькам першокласника

 

1. Підтримайте в дитині його прагнення стати школярем. Ваша щира зацікавленість в його шкільних справах і турботах, серйозне відношення до його перших досягнень і можливих труднощів допоможуть першокласникові підтвердити значущість його нового положення і діяльності.

 2. Обговоріть з дитиною ті правила і норми, з якими він зустрівся в школі. Поясніть їх необхідність і доцільність.

 3. Ваш малюк прийшов у школу, щоб вчитися. Коли людина вчиться, у нього може щось не відразу виходити, це природно. Дитина має право на помилку.

 4. Складіть разом з першокласником розпорядок дня, стежте за його дотриманням.

 5. Не пропускайте труднощів, які можуть виникнути у дитини на початковому етапі навчання в школі. Якщо у першокласника, наприклад, є логопедичні проблеми, постарайтеся впоратися з ними на першому році навчання.

 6. Підтримайте першокласника в його бажанні добитися успіху. У кожній роботі обов'язково знайдіть, за що можна було б його похвалити. Пам'ятайте, що похвала та емоційна підтримка ("Молодець!", "Ти так добре впорався!") здатні помітно підвищити інтелектуальні досягнення.

 7. Якщо вас щось турбує в поведінці дитини, його навчальних справах, не соромтеся звертатися за порадою і консультацією до вчителя або шкільного психолога.

 8. Зі вступом до школи в житті вашого малюка з'явилася людина авторитетніша, ніж ви. Це вчитель. Поважайте думку першокласника про свого педагога.

 9. Навчання - це нелегка і відповідальна праця. Вступ до школи істотно міняє життя дитини, але не повинно позбавляти її різноманіття, радості, гри. У першокласника повинно залишатися досить часу для ігрових занять.

 

 

ДЕСЯТЬ ЗАПОВІДЕЙ ДЛЯ БАТЬКІВ МАЙБУТНЬОГО ПЕРШОКЛАСНИКА

 

• Починайте "забувати" про те, що ваша дитина маленька. Давайте їй посильну роботу вдома, визначте коло її обов'язків. Зробіть це м'яко: "який ти в нас уже великий, ми навіть можемо довірити тобі помити посуд".

 • Визначте загальні інтереси. Це можуть бути як пізнавальні інтереси (улюблені мультфільми, казки, ігри), так і життєві (обговорення сімейних проблем).

 • Залучайте дитину до економічних проблем родини. Поступово привчайте порівнювати ціни, орієнтуватися в сімейному бюджеті (наприклад, дайте гроші на хліб і на морозиво, коментуючи суму на той і на інший продукт).

 • Не лайте, а тим більше - не ображайте дитини в присутності сторонніх. Поважайте почуття й думки дитини. На скарги з боку навколишніх, навіть учителя або вихователя, відповідайте: "Спасибі, ми обов'язково поговоримо на цю тему".

 • Навчіть дитину ділитися своїми проблемами. Обговорюйте з нею конфліктні ситуації, що виникли з однолітками і дорослими. Щиро цікавтеся її думкою, тільки так ви зможете сформувати в неї правильну життєву позицію.

 • Постійно говоріть з дитиною. Розвиток мовлення - запорука гарного навчання. Були в театрі (цирку, кіно) - нехай розповість, що більше всього подобалося. Слухайте уважно, ставте запитання, щоб дитина почувала, що це вам цікаво.

 • Відповідайте на кожне запитання дитини. Тільки в цьому випадку її пізнавальний інтерес ніколи не вгасне.

 • Постарайтеся хоч іноді дивитися на світ очима вашої дитини. Бачити світ очима іншого - основа для взаєморозуміння.

 • Частіше хваліть вашу дитину. На скарги про те, що щось не виходить, відповідайте: "Вийде обов'язково, тільки потрібно ще раз спробувати". Формуйте високий рівень домагань. І самі вірте, що ваша дитина може все, потрібно тільки допомогти. Хваліть словом, усмішкою, ласкою й ніжністю.

 • Не будуйте ваші взаємини з дитиною на заборонах. Погодьтеся, що вони не завжди розумні. Завжди пояснюйте причини ваших вимог, якщо можливо, запропонуйте альтернативу.

 

Повага до дитини зараз - фундамент шанобливого ставлення до вас тепер і в майбутньому. 


https://osvitoria.media/opinions/gotuyemo-dytynu-do-pershogo-znajomstva-zi-shkoloyu-cheklist-dlya-batkiv/


Збираємо дитину до школи: чекліст покупок від учительки

Збираєтесь на шкільний базар перед 1 вересня? Не кидайтесь купувати все підряд. Ми попросили вчительку початкових класів Оксану Кобрин скласти список необхідних покупок. Нічого зайвого. Зате враховані деталі, про які ви могли й не здогадуватись. Готові разом з нами зібрати шкільний рюкзак 2022?

Оксана Кобрин, вчителька Стрийської ЗОШ I-III ступенів №7

Для очної форми навчання

Зручний рюкзак, що не зіпсує поставу

Рюкзак — головний шкільний атрибут кожного учня. Хоча я знаю гімназії, де дітям у початкових класах він не потрібен: усі речі залишаються в закладі. Хіба що діти беруть додому книжечку, щоб дочитати щось. Та все ж у більшості шкіл України рюкзак дитині знадобиться з 1-го класу.

Параметри ідеального шкільного рюкзака:

  • ортопедична спинка;
  • укріплене дно;
  • лямки шириною не менш ніж 5 см та з регульованою довжиною. У місці пришивання до рюкзака відстань між лямками має становити 4 см. Вага — не більш ніж 1,2 кг. Вага наповненого рюкзака — не більш ніж 10–12% ваги школяра;
  • водонепроникність;
  • світловідбивні елементи, що зроблять дитину помітною ввечері.

Важливо:

Одразу привчіть дитину носити рюкзак на двох лямках. Мода носити рюкзак на одній лямці призводить до перетискання судин та розвитку сколіозу. Надягати та знімати рюкзак дитині найкраще з високої поверхні. Тобто стати до парти спиною й зняти чи надягти ношу. Якщо стола чи парти поруч немає — спершу поставити рюкзак на припідняте коліно, а потім надягати.

Тонкі зошити

У косу лінійку — 10 штук.

У клітинку — 10 штук.

Для першого класу 20 тонких зошитів — оптимальна кількість. Сам зошит обирайте за якістю паперу.

Крім цього, часто вчителі пропонують закупити для всього класу й зошити з друкованою основою (прописи). Вони допомагають дітям вивчити букви й роблять це завдання цікавішим і легшим. Звісно, батьки можуть вирішити, що краще робити ксерокопії таких прописів та роздавати їх дітям. Але ми в школі провели експеримент і виявили: ксерокопіювання обходиться в середньому на 120 грн на рік дорожче, ніж придбання готових книжечок.

Чорнильна ручка

Мій восьмирічний досвід у початковій школі показує, що найкраще дитина «виписується», користуючись чорнильною ручкою. Так-так, саме тією олдскульною, якою користувалися ще ваші батьки й дідусі-бабусі! Щоправда, занурювати в чорнило сучасну ручку не потрібно.

Чому наполягаю в першому класі саме на чорнильній ручці? Кулькова пише в будь-якому положенні — хоч догори дригом. Так само і гелева чи масляна ручка. Дитина буде ставити руку при письмі з такими ручками, як їй зручно, а не як потрібно. Це може призвести до викривлення кисті руки та навіть порушення осанки — залежно від того, як дитина сидітиме.

А ось коли школяр пише чорнильною ручкою, мусить тримати її в одному і єдино правильному положенні. Це класичне, правильне положення. Щойно положення змінюється — ручка не пише.

З другого-третього класу діти можуть перейти на звичайні чи гелеві ручки. А ось сформувати кисть руки допоможе чорнильна. У розмаїтті цінових категорій обирайте золоту середину — ціна має бути не надто низькою, інакше перо ламатиметься швидше.

via GIPHY

Прості (графітні) олівці

Купуйте олівці середньої м’якості — їх позначають літерами HB. Написи від твердих або м’яких олівців стирати важкувато. Роблю на цьому акцент, бо стирати ми з дітьми будемо багато.

Гумка для стирання

Моя порада — обирайте найзвичайнісіньку гумку білого кольору. Вона стирає швидше та якісніше, ніж різнокольорові гумки у формі тваринок, квітів чи супергероїв. А ще краще — придбайте для дитини обидві гумки: одну — для роботи, одну — для краси. На бюджет це точно не впливає.

Кольоровий папір та кольоровий картон

Обирайте набори кольорового паперу й картону, що не скріплені між собою степлером. Листки мають лежати в упаковці окремо один від одного. Під час уроку це зекономить 5–7 хвилин часу, адже скріплені степлером листки вириває сам учитель. Якщо в класі 30 дітей — дорогоцінний час втрачається задарма.

Клей

Рекомендую купувати і клей-олівець, і клей ПВА. Діти працюють з різними матеріалами — від паперу до фетру та фоамірану, тож знадобляться обидва види. Об’єм клею обирайте найменший — так школярику буде зручніше.

Фарби гуаш

Колись ми купували і гуаш, і акварель. Але якість акварелі зіпсувалась страшенно, тож раджу гуаш. Не беріть палітру з 20–30 кольорів — дитині достатньо буде палітри до 10 відтінків. Баночки з глітером не раджу купувати — зазвичай у вчителя є палітра глітерів для всього класу, яка використовується кілька разів на рік.

Пензлики

Візьміть 1–2 середні пензлики зі штучним ворсом для клею і 3 пензлики різної товщини (тоненький, середній та широкий) зі штучним ворсом для малювання.

Альбом на пружині

Раджу обирати альбоми для творчості, в яких аркуші скріплені пружиною. Там є спеціальна лінія розрізу, що допомагає легко вирвати аркуш — наприклад, коли вчитель хоче забрати малюнок на виставку або коли ми всім класом бавимось у гру, де потрібні окремі листочки.

Альбом обирайте не надто тонкий — у ньому має бути близько 40 аркушів.

Пластилін

Схожа порада, як і з фарбами: не купуйте величезну палітру кольорів. Буде достатньо 10–12. А ось на що варто звернути увагу — насиченість і яскравість кольорів. Обирайте яскраві відтінки пластиліну — дітям буде приємніше працювати з матеріалом.

Окрім кольору, зверніть увагу на м’якість. Дешевий пластилін зазвичай дуже твердий — навіть вчитель не завжди може розім’яти його в руках. Додатково придбайте стандартну дощечку для ліплення.

А ось кінетичний пісок чи інші модні матеріали купувати не раджу — вони нам у класі не знадобляться. До слова, ми проводимо цікаві досліди з кінетичним піском — вистачає одного набору для всього класу.

Кольорові олівці та фломастери

Батьки, будь ласка, не купуйте школярам велетенські набори зі 100 кольорів, які часом навіть не поміщаються в ранець дитини, і вона носить до школи все це добро просто в руках. Це перебір і крайнощі.

Найкращий варіант — набір із 20 кольорів. Олівці обирайте м’які — вони краще віддаватимуть колір паперу. Обов’язково зробіть мінітест у магазині, щоб побачити, наскільки добре малюють олівці. Від цього залежить мотивація та настрій вашої дитини на уроці. Раджу не економити на кольорових олівцях.

Фломастери також обирайте в середній і вище ціновій категорії — дешеві списуються за місяць, а спеціальна рідина для «реанімування» таких фломастерів теж не надто дешева.

Пенал-книжечка на замку

Щоб не переплачувати та бути впевненим у якості кожного окремого «жителя» пенала, раджу обирати пенал без наповнення. Якість готових наборів зазвичай не така хороша, як окремо куплені одиниці канцелярії.

Не рекомендую купувати пенал-косметичку для дітей молодших класів. Школяр довго шукатиме потрібну річ. Найкращий варіант — пенал-книжечка на одному замочку з гумками-тримачами для предметів канцелярії. Дво- і триповерхові пенали не надто практичні й займають багато місця в рюкзаку, тож від таких моделей теж варто відмовитись.

Точило для олівців

Зверніть увагу на точила, які добре справляються з м’якими олівцями, адже є багато варіантів, які «ламають» олівчики, оскільки призначені для твердих типів олівців. Точило має бути з контейнером, щоб під час уроку дитина не витрачала час на те, аби ходити до кошика зі сміттям і викидати стружку.

Лінійка

Найкращий варіант — лінійка з прозорого пластику на 15 см. Лінійку з дерева купувати не раджу — це спричинить хоч і невеликі, але незручності для дитини.

Ножиці

Краще домовитись із вашим учителем про те, щоб закупити набір однакових ножиць для всього класу та зберігати їх у контейнері. А коли дітям знадобляться ножиці — їх можна оперативно роздати. Уникаємо таким чином травмування. А ще діти полюбляють різати ними все, що є під рукою, — зошити, книги і навіть одяг та волосся.

Щоденник

Для перших класів НУШ він не потрібен, але якщо дитина бачила щоденник у брата чи сестри і дуже хоче вести свій — чому б і ні? Це буде її особистий органайзер.

Скотч, степлери, циркулі не раджу купувати — дітям молодших класів це не знадобиться під час занять.

Похід за канцелярією обов’язково має бути сімейним, вважає вчителька Оксана Кобрин:

— Так дитина швидше звикне до думки про школу, відчує відповідальність під час вибору речей. Дайте їй можливість обрати з кількох варіантів, які точно вас влаштували за різними параметрами — так ви створите ситуацію успіху. А це відчуття вкрай важливе для юного учня! Ще один лайфхак: ідіть за покупками в одне місце, а не окремо за рюкзаком, а потім ще й за зошитами та канцелярією. Це втомлює і розконцентровує.

Для дистанційної форми навчання

Підготуйте зручне робоче місце

Шкільний стіл

Обирайте шкільні меблі для дому ретельно — від цього залежить здоров’я опорно-рухового апарату дитини, який у молодшому шкільному віці розвивається дуже активно. Надто низька стільниця може спровокувати появу сколіозу, надто висока — біль у спині та м’язах.

Є маленький тест для правильного вибору робочого столу. Попросіть дитину сісти за стіл та поставити руку на зігнутий лікоть. Школяр дістає пальцями до скроні? Вітаємо, ви обрали оптимальну висоту столу!

Шкільне крісло

Висота шкільного крісла в ідеалі має бути рівною висоті столу, тож краще обрати модель з можливістю регулювати висоту. За міжнародними стандартами висота сидіння крісла для школяра становить 55 см для будь-якого віку та статі.

Зверніть увагу, щоб деталі крісла були обтічними, а його спинку можна було б відрегулювати — відкинути чи змінити положення.

Якщо в дитини є проблеми з поставою, варто обирати серед моделей із коригуванням: у них є спеціальні спинки, сидіння з нахилом та упори для колін.

Окремий гаджет для дистанційки

Подбайте, щоб у вашої дитини був персональний гаджет на випадок дистанційного навчання. Найкращий вибір — ноутбук або планшет. А ось користуватися телефонами для дистанційного навчання категорично не раджу — це зіпсує зір дитини та знизить інтерес до навчання.

Подбайте про освітлення

Купуйте лампу, яка не відволікатиме дитину дизайном чи яскравими кольорами плафонів. Офтальмологи радять обирати плафони темного кольору або нейтрального та обов’язково матові, щоб не відбивали світло. Форма плафона — конус або трапеція. Безпечними для зору дитини будуть led-світильники.

Немає коментарів:

Дописати коментар